Monday, June 29, 2009

C.I.N.T.A kelkatu....

tau kelkatu x? time dekat2 nk ujan mesti bnyk menatang nie dtg masuk umh aku... slalunye ble dkt2 nk maghrib... time nk ujan, kat maghrib lak tu..mesti gelap kan.. so time tu umah aku dh psg lmpu... ble bnyk kelkatu nie msk umah...mak aku suh tutup lampu. ttp sume lampu. bukak lmpu kt beranda jek...then letak sebesen air kt bwh lampu tu. ble kelkatu tu jatuh..trus jatuh dlm air. lemas.

kelkatu vs cinta
time aku budak2 dlu... aku ingt mak cerita kt aku psl kelkatu. mak kate, "kelkatu nie cintakan bulan". ms aku budak2 aku xphm ape tu cinta. mak kata, "cinta tu sama la dgn sayang. kelkatu cintakan bulan sgt2. setiap masa die terbang nk mendaptkn bulan. dia cuba. dia usaha. tp dia xmampu terbang tinggi. sayap kelkatu xkuat. sbb tu la kelkatu pegi pada lampu. lampu terang bak bulan. kelkatu ingt lampu tu bln.." time tu aku terpk n ckp kt mak. "klo kelkatu cintakan bulan. biarkan la kelkatu terbang pd lampu. kesian kelkatu mak, die xboleh terbang tinggi smpi bulan.." terus aku bukak semua lampu kt rumah aku. penuh la 1 umah aku ng kelkatu2 nie.. n mak diam je tgk aku. tpi mak tetap letak besen ade air kt bwh semua lampu dlm umah aku.

cinta kelkatu vs aku
ble aku dh phm erti cinta. aku phm cinta kelkatu. aku phm sifat kesian aku dlu xkn mampu buat kelkatu smpi pd bulan. tpi aku pnye akal dan aku tau aku xkn menggapai sang bulan. aku tau masa mana aku patut berhenti dari cintakan sang bulan. cinta aku tak seteguh cinta kelkatu.

2 comments:

lol said...

erk boley thn jiwang u tam... any way gd story..

mYza said...

lol : cinta vs kelkatu yg jadik between i ngn mak tu real ok.

:p