Tuesday, April 6, 2010

bukan manusia biasa.

pertama kali aku dpt maki hamun dr kau. aku diam terdiam. aku terkejut sungguh x aku sangka mulut kau yg mengeluarkan kata-kata sampah itu. lama aku berfikir. dan aku maafkan kerana aku tau itu semua amarah kamu.

kedua kalinya aku dpt maki hamun dr kau. aku hanya diam kerna aku tau yg itu hanya keluar dr mulut seorang kau yg tidak berfikiran waras. walaupon hati aku tercalar. aku maafkan kerana aku tau tidak mampu berfikir secara normal saat2 begitu.

ketiga dan kesekian kalinya aku dpt maki hamun dr kau. aku juga diam dan aku tahu; memang kau jenis manusia yg hanya bercakap kata-kata sampah dan kau memang tidak pernah berfikiran waras. aku maafkan kau kerana aku kesian dengan manusia spt kau. hati aku? remuk dan hancur berkecai.

bila kau mula mengungkit utk setiap sesuatu yg kau rs sgt hebat yg kau dh buat. bila kau mula bercakap utk segalanya yg kau rs dh cukup baik utk apa yg kau dh lakukan. bila kau mula berasa besar dgn diri kau utk kononnya segalanya apa yg kau rasa sgt besar yg kau dh buat utk aku.

aku rs kelakar. dan buat aku ingt segalanya. maki hamun dan caci maki yg aku dh terima selama ini. dan sikap sampah kau pd aku selama ini. semuanya yg aku dh terima, hadap dan perlu maafkan. buat aku muntah!

dan setiap apa yg berlaku. hampir setiap hari aku menyesal pernah mengenali dan memberi kau peluang yg ternyata kau kotorkan dgn sikap sampah kau.

sekarang utk kau tahu. hati aku dh lama tiada. kesian itu sikap aku yg maha susah utk aku kikis. tidak jijikkah pd dri utk terima sifat kesian aku itu. jangan fikir kerana itu hanya buat kau susah utk manusia jenis kau yg xpernah mahu berfikir.

Semoga dosa aku membenci segala sesuatu dari bukan manusia biasa seperti kau diampuni oleh Nya kerana aku dianiaya. Amin~

4 comments:

~akuygslalubacablogko~ said...

sape beb? adakah aku kenal?

mYza said...

ko plak sape? aku kenal ko x? hehehe

~kawankolasengal!~ said...

sengal la ko! aku hawe la... ampeh!

mYza said...

hehehe. aku manetau. ramai je silent reader blog aku nie ha. alah beb. mesti ko tau aku citer psl sape kan.