Monday, January 9, 2012

welcome to the club?!

okeh..nih nk citer2 psl kawen2 jgk nih.. hehee 'xhabes lagi ke citer kawen ko? kemain excited citer psl kawen.. org laen pon kawen jgk' -tgn kt bahu mata pndang atas- hahahhaha.. ah ko! kasik can ler aku nk seksaited lebeh skettt... dah le aku kawen lambt.. hahahhaa... okeh. mcm yg korg tau jgk.. Alhamdulillah aku dah pon berkahwin.. da nikah on 3dis2010 ng lelaki yg aku chentai-Hadi.. hehehee da jadik bini orgg da aku ek rupenyer.. haha.. dah2 xyh nk lebeh2 nooo feeling! haha. ms jadik perantin tuh ramai yg dtg membantu.. bagi sumbangan.. bgi hadiah... sedara-mara.. kwn2 sume.. jiran2.. terima kasih bnyk2... Yg Maha Esa yg dpt membalas jasabaik kalian! :D aku nk citer psl ucapan yg aku dpt ms jadik perantin aritu.. ramai yg ucap 'Selamat Pengantin Baru'.... 'Tahniah'.... 'congrats da jadik bini org'... 'tahniah da kawen'... 'selamat kawen'..... hehehee..... tpi ade jgk yg bgi ucap :

welcome to the club!
okeh.. aku bkn ape... aku dr dulu lgi xbrape berkenan ngn 'welcome to the club' tuh... club aper? clubbing ke? hahaa.... yelah.. aku kan ke kawen lambt.. umo 28thn wei bru kawen.. kwn2 da ade anak 3 da.. hehehe.. da jodohnye smpi time umo gitu yer dak.. aku xkisah sgt pon... bersyukur malah sb ade kebaikan kt aku yg kawen lambt nih.. gitu gk yg kawen awal tu.. ade kebaikan kt dorg gk... tpi dedulu ms aku blom kawen.. bler tgk ade kwn yg nk/bru kawen tu.. org yg da kawen tuh wish 'welcome to the club'.. aku rs meluat lak.. haha! yelah wei.. nk gk aku tau. kelab ape? kelab kawen ker??? da aku bujang lgi time tu kan & plg sayuu xde lgsg perancangan nk kawen tuh kan..... dok tepii jelahh xleh join 'club' tu weih... gler ar tekanan bler dgr/baca wish 'welcome to the club' tuh! huh saiko btol!... hahhaaa... so xyh nk welcome to the club sgt la hoi bgi org2 yg da status berkahwin/(status xberkahwin lagilah xpayah nk sebok2 wish gitu kan...) tuh nk wish kt perantin baru kan....
sb aku tau perasaan yg xkawen lgi bler dengor wish gitu...
tekanan tau.. bkn xmoh kawen.. tpi da jodohnye xsampai lagik.... paling jadah.. da wish 'welcome to the club' kt org yg nk/baru kawen tu.. sempat pulak selamber badak tnye kt org yg xkawen2 lgi tuh "ha ko biler pulak? ktrg anak da masok 3/4/10 orang!" jadik lebih afdal klo kite wish 'selamat pengantin baru..semoga berkekalan ke akhir hayat' / tpi ade jgk yg wish smoga berkekalan ke anak cucu.. ish.. seeloknya kita doakan berkekalan ke akhir hayat.... Insyallah :D

lagi satu........
ade jgk yg da kawen & ade anak tuh... wish welcome to the club! tu kt org2 yg bru pregnant.. or yg bru bersalin.... yg bru dpt bb.... haih~ 



lagi skali aku meluat.. kelab ape lak nih? kelab beranak ker??? hahahaa..kin panas btol la ehh... sb bkn per..aku bayangkn perasaan org yg da 3/4thn or more yg da kawen tpi stil xde anak lagi.... ngn tekanan org keliling.. ng tekanan bler dgr/baca org wish 'welcome to the club'.. ko xkecik atie ke? dorg xberanak lgi.. xleh join la 'club' yg org dok gebang2 kan tuh.... yelahh..bgi yg xmerasa mungkin akn kata xder hal la weh... wish je pon.. tpi bgi aku.. itu la yg aku rasa kan.... bnyk lagi bole wish... boleh doakan... cam... 'congrats! da dpt bb'.... 'tahniah! comeynye bb'.... 'Alhamdulillah da selamat bersalin'.... ha kan? so aku rase jadah nk
welcome to the club!
bagai??! yg paling jadah skali bler org yg stil xngndong/xde anak tu ditanya soklan 'ha..ko biler nk beranak? sian makbapak ko xdpt timang cucu'... *lagi2 ng cara bertanya dgn lantangnye sambil wat muke selambe tnye org yg xde anak tu dpn org ramai* itu yg soalan yg paling haram sekali... bnyk lagi cara nk bertanya kot???!! yelah..sbg seorang perempuan.. slh 1 niat utama berkahwin semestinya nk lahirkn zuriat kan.. da belum rezeki lagi.. jgn la jadik jadahh bertanya mcm ko lagi tau ape yg ditulis oleh-Nya. yelah.. bgi aku klo da nk tau sgt np org tu da kawen tpi xbranak2 lagik.. cbe la g slow2 tnye ngn baik... dgn niat nk membantu/mendengar kot2 org ade masalah..bkn bertanya mcm nk jatuhkn hukum... 


so.. xyh la nk welcome to the club! bagai.....sb bgi aku bnyk lgi cara wish lain yg lebih baik.... utk lebih afdal wish kita lebih kepada gaya mendoakan... (bknla nk cakap aku Islamic sgt.. tpi kita kan perlu mencuba utk berubah menjadi lebih baik)... eh.. bgi yg da wish kt aku.. aku terima.. & terima kasih bnyk2 sb wish bkn aku xsudi terima wish mcm tu.. tpi gitulah.. xbrape kenan je... peace! :D  


yg baik itu datangnya dari-Nya & segala keburukan itu dtgnya dr aku sendiri.

2 comments:

~Mama Arfan~ said...

betul2.. :) now, bile aku plan nk tmbah adik kat arfan,aku suh kwn2 doakn aku..pastu mcm2 aku kena weh...nyesal aku letak kat post aku tu..last2 aku delete post aku kt fb tu..........hurm..biarkan je la si luncai terjun ngan labu2nye k?:)

mYza said...

lor.. tu ke status ko yg ko kne delete tu? aku xpasan lak weh.. tpi bgi aku.. per salahnye suruh org doakn utk dpt bb lagi? bgi aku xde la sensitif sgt.. cuma mohon utk org same2 doakn aje...