Tuesday, July 3, 2012

Nur Aliya Qaleeysa a.k.a encha! ;p

hehehe... nie lah anak dara maizon a.k.a ude! da besooo da dak encha.. dlu ms bru lahir.. segembol aje pp.. da mcm CJ7 da aku nengok ms die bb.... hihiii... skng dak encha da 1 thn 4 bln da..bln 3 thn depan bru 2thn.....badan haluss jer... skng nie die mcm2 wei... pandai cerita die pegi mane..siap tunjuk2 jari die.. cam jaohhh je die pegi... hehe tpi bahse die la kan.. xreti ckp lgi... die reti pggl abah... abang... emak.... pndai mintak mamam.... hehehee umi & ayah die pon dier xreti pggl lagi... aku lagi la die xreti pggl.. susah beno nk nyebot aunty lola wei... hehe

encha nie klo aku balik evry weken... die nk dgn aku jer... nk makan... nk mandi... dlm umah tu die nk dkt ngn aku je.. aku kene dukung or pgg tgn die ms die jalan.. hahahah.. kenkadang tu aku lari laju2 pas kasik dier kt ayah die... meraung la die nangess... hahaha  xley wat keje lain wei.. kadang2 aku msak sambil dukung dier tauu... nadia kata die anak angkat aku.. hehehhe asal aku duduk nt dier dtg duk kt riba aku... hehehee agaknye die ingt aku nk jalan kot... takot aku tinggal dier... kemain die behave je ngn aku.. nadia kata mulut die bole tahan gk bising.. die bebel ekot bahse dier.. jerit2.. tp ngn aku xde lak.. die senyap je...  hehe.. klo adi ade lgi la die senyap... senyum je malu2.. ng adi slaunye die xmo la.. klo adi balik slalu die perati je lame2... agknye die nk ingt..sapelahh mamat nie.. kejap pakai spek kejap x pakai.. hehee.. da lame2 bru die nk dekat ngn adi... psl budak encha nie lah aku meronta2 nk balik evry weken wei... aku rinduuuu sgt kt encha... klo aku balik umah balik mesti encha nanges nk ekot aku... tpi dlm nanges2 tu die babai jugak... hehehe

aritu ms wat akikah encha tu... ade ustazah (dulu doktor-ktrg pggl umi) pgg encha.. encha diam je... aritu ade ramai bb.. encha dok dekat ngn bb tu.. die tepok2 bb tu klo bb nanges... hehe... umi tu kata die suke dgn encha...suke tgk encha... die kata Insyallah besar nt encha jadi seorang pemimpin.... pemimpin yg bagus.. Insyallah... mudah-mudahan berkat kata2 seorang ustazah... encha membesar menjadi anak solehah pd kedua ibubapa & taat pada pencipta... mempunyai keberkatan dalam kehidupan di dunia dan akhirat... Insyallah.
Amin.


nie lah maizon a.k.a ude... a.k.a akak aku... hehehhee... encha ade rupe dier x agak2? abg encha c adam tu sebijik rupe ayah dier.. hehee

No comments: