Thursday, July 11, 2013

Syabaan terakhir 1434H

Assalammualaikum wbt...

harini 30 Syaaban 1434H...merupakan syaaban terakhir utk tahun 2013.... hujan lebat sgt kt upm nie mcm seperti mengalu-alukan kehadiran Ramadhan 1434H/2013... Alhamdulillah...

1 Ramadhan...

Alhamdulillah... Ramadhan kali ini sgt bermakna dlm hidup aku & adi... merasa aku berpuasa dlm keadaan mengandung... bb aku pon da masuk 7bln skng nie... & sngt bekerjasama dengan aku.. hehee...

sahur 1st day tu aku masakkn adi Nasik puteh laok udang msk sos & smbal cili api ikn bilis tumbok & telo masin da rebus 2 biji siap2..  so adi bgn pnskn laok sndiri..ms tu aku tdo lgi.. hehe lgi 5min aku bgn mkn roti sekeping ngn kurma 2bijik... minom air kosong jee... sb xtau nk mkn per.. hehe

sepangjang siang bb sgt bekerjesama & aku pn xde rase lapo... cuma kemain kuat lgi die tendang2 pewot aku... rase kaki kecik tendang2 dlm pewot aku tu... mcm pusing2 pulak dier... nmpk le pewot aku begerak kejap kanan kejap kiri.. hehee tpi xlapo sgt pon... juz mcm lesu sket la rasenye... hehhee kol 5pm lebeh gitu bru ler aku stat rase lapo & haus sgt.. hehee  

so smlm kol 4.45pm gitu adi da amek aku... awal pulak dier balik 1st day pose tu... ktrg singgah bazar kt serdang... adi beli kuih & aku beli air kelapa+laksam.. hehe... balik umah laju2 aku masak... masak Nasik puteh... udang+terung msk lemak cili api... ikan tenggiri sambal... telo dadar... telor masin.. sahur punyer lauk smbl cili api ikn bilis tumbuk pon ade lgi.. hehe

so ms buka smlm 1st time la jgk aku nk mkn Nasik puteh.. da lamer hoi xmkn Nasik aku rs sejak bb 2bln lebih gitu aku xleh mkn nasik..huhu... test power katanye.. tp aku gaul ler Nasik puteh aku sejemput tu ngn smbil cili api ikn bilis tumbuk tu.. bior xnmpk rupe cm Nasik puteh tu.. mkn ng telo dadar.. punyer sedap aku mkn... pastu aku saket pewottt.. heheee mmg menghadap toilett ajelah lepas tu.. pedih hoiii... hadoiii... xtau ler kot pedas ke.. or kot tekejot mkn Nasik puteh tu ke.. hehe lepas da beberapa kali menjengah toilet... & membuang segala yg ade.. sian bb ms tu die tendang2 aku.. agaknye die pon rase gelombang pewot aku kemain lgi kt dlm tu... hihi dah le aku mkn Nasik tu ciput je... lapo balik aku... hehe.. kol 9pm gitu aku mkn laksam pulak.. hehee & 5menet kemudian aku muntah balik laksam tu.. hahaa.. aku agk sb pewot stil bergelodak lg kt dalam.. aku ngade sumbat laksam tu plak.. mmg carik pasal la kan.. hehehee


2 Ramdhan...

pagi tdi aku sahur roti sekeping ngn karipap smlm 2biji & kurma 2bijik... ngn air kosong gk.. pastu aku stilllllll lgi menjengah toilet 3x!!.. pagi ni lagi ler sakit hoiii... sian aku.. arap aku tahan lapo ng haus pas buang sume2 tadi...  bb pon berpusing2 same ms pewot aku bergelodak... gaknye xselesa die dlm tu... sian dier...

tu je nk citer... menu buka aku xpikir lgi... nt je ptg2 kang bru aku pk ehh... :D

No comments: