Thursday, September 20, 2012

kepadaNya kita kembali....

Assalammualaikum wbt...

kita di uji kerana Dia tahu kemampuan kita... yg membezakan kita hanyalah bagaimana kita hadapinya... moga kita tidak sesat dalam menghadapi ujian dariNya. Insyallah... :D

lame btol xupdate blog kesayangan aku nie...
sbnrnye bnyk da entry2 yg aku draft.. tpi sume tu xhabes pon citer nye.. so xley la aku publish lgi... tpi yg nie aku wat sbb cm xbape nk tahan da... jadik aku rs nk share2 kt blog aku nie... :D

DULU...
bler ade pape masalah... aku bkn jenis yg suke menangis.. aku lebih bnyk memberontak.. memaki hamun secara terang2.. depan muke je aku maki hoii klo aku xpuas atie.. haha.... nak ajak gadoh? no hal la wei... serang tros la bler aku xpuas atie.. huh! pehtu niat nk balas dendam mmg dtg secara otomatik.. haha.. lgi2 klo aku TERmenangis bler aku saket hati or ade la yg jahanam sakitkn atie aku.. aku akn make sure la org tu pon akn nanges balik walau cmnerpon caranya.. bler tibe masa tu, aku nk org tu tau yg aku tengah ketawakan dier.....padan muke kau! puas atie aku! haha.... itu mmg aku~

SEKARANG...
sikit2 aku masih cuba perbaiki diri aku nie... aku cuba tidak memberontak... aku tidak maki hamun lagi... even masih lagi xdpt elak utk aku maki hamun tapi secara belakang2 la kan.. dah marah sgt masa tu kan.. xley nk tahan lak.. huh... gaduh2 mmg da xde da dlm idup aku... bler ade salah paham.. aku cuba sedaya aku utk jadik org yg akan meminta maaf terlebih dahulu xkira salah aku atau tidak... aku xniat nk balas dendam pon.. even aku sakit hati sgt.. aku sejukkn atie aku dgn ckp 1day org tu akn dapat balasannye...  

bler ade problem.. aku suke share ngn mak aku... mak mmg sgt paham aku.. terima kasih bnyk2 mak.. kite syg mak sgt2.. klo mak xde mmg kite xtau ape jadik ng hidup kite... kekadang malu la jgk asik nk citer mcm2 kt mak... sb mak sendiri pon bnyk masalah..bnyk yg mak pikir..banyak yg mak simpan sendiri... tpi mak slalu ade nk dengar masalah aku.. kadang2 klo aku rase bende tu cm remeh2 je.. aku kol jgk mak.. borak2 ngn mak.. gelak2 ng mak...so ilang la stress aku ms tu... hehe... tenkiu so much mak! lebiu dunia akhirat! :D

aku suke gk kol makyang or makdek aku.. borak2 ngn beliau.. seronok hoi gelak2 ngn 2 makcik kesayangan aku tu! aku rs dorg xrase kelako pon kengkadang... tpi dorg kelako dengor aku gelak je lebeh.. haha.. kan makyang? kan makdek? hehe.. tenkiu eh sb bnyk bgi kite nasihat.. bgi pengajaran.. citer pengalaman hidup kt kite.. Insyallah kite ikut setiap nasihat..muah2! lebiu dunia akhirat jgk! :D

cuma aku harap sgt diri aku mampu hadapi setiap ujian dariNya... besar ke.. kecik ke.. semua tu mematangkan aku.. moga Dia kurniakan aku ketabahan.. kesabaran.. keberanian... moga aku jadik makhlukNya yg lebih baik dari sebelumnya.... Insyallah.

***
tak payah la 'sekian bin sekian' nk dengki ngn idup aku nie.. aku nie xde pape pon.. aku bukan ank org kaya... aku anak pesara tentera je... hidup ala kadar.. sekadar cukup makan pakai.. Alhamdulillah... aku keje bukan pangkat beso pon... keje jadik seketeri cabuk... itu pon kontrak aje... aku xde harta bende pon... aku ade sebijik MyVi je.. itu pon utang 9thn xhabes2 bayo lgi...  laki aku bkn Dato' pon wei.. laki aku keje biase2 je... aku xde ape2 pon wei...kenapelah ko dengki sgt ngn aku? hidup kau lebih baik dr aku... aku serius xpaham!... kalau kau nk berterus terang dgn aku.. kau bagitau aku kenapa kau dengki dgn aku.. mungkin aku pernah secara tak sengaja sakitkn hati kau... aku minta maaf banyak2..... terus teranglah dengan aku... benda yg kau pernah hantar pada aku tu.. kau ambillah balik... aku tau itu dari kau.... aku akn maafkan kau... kita akn terus jadi kawan... Insyallah...


No comments: