Wednesday, June 19, 2013

Ramadhan 1434h 2013.....

bln pose da dekattt....xsabonyeee nk pose... moga2 aku dpt pose cukup ler Ramadhan kali nie... heheee... so aku teguh atie kne bangun sahur... sb ritu aku konon2 nk pose sunat..skali kol 8:30am aku da lapooo! hahaahaaa... blagak bgn minom air je seblom suboh ritu... rupenyer xboleyyy ehhh.. hahaaa...

aku nie bkn ler jenis bgn sahur... slalu aku bgn minom air je... klo rajeeennn sgt kt umah mak tu.. aku ler bgn panas2 laok & kejut org bgn sahorr... kadang aku mkn ler jgk... tpi tu awal2 pose je... semangatt org kata... tpiii bler da tetengah tu aku malehh nooo... mak kejut dekat2 suboh aku minom air jeee... kadang terlepas tros... tpi aku oke je... aku nie jenis xbape haus time pose... tpi aku lapoo.. hahaaa... ntah knape :D

bln pose kali nie aku semangat jugak berniat nk buat beskot rayerr... hahahaaaa... jgn xcaya ngko! biskot wajib aku nk buat da tentula tart nenas resepi diha... aku suke btol tat nenas diha tu... sbnrnye aku xsuke wei tat... dah ler name tat... hahahaa pastu rapuhh nooo & rase susu sgtt.. kembang tekak aku.... tpi yg tat resepi diha nie mmg mengancam.. kne ngn tekak aku..xde rase susu pon.... so aku mmg tetiap tahon mintak resepi kt diha.. naseb beliau xmarah.. hahaa... aku salin jgk.. ntah ilang mane.. hahaa  pastu nt aku pikir le lgi beberapa beskot yg senang aku nk watt.... klo jadikk nt aku hupdate kt blog ehhhh... klo xbuat aku sesenyappp je nt.. hahahaaa sian oven aku da brabok da...

aku kurang minat g bazar ramadhan...  aku lgi suke masak sendirik... sb bgi aku.. time da lapo2 tu nk mkn yg sedap2 je... klo beli pastu xsedapp nt aku sakettt hati... duet da kuor xsedap pulak.. mmg fault btol.. hehee... klo masak.. xsedap pon kite gk yg masak kan.. hahahaa... bkn xder g bazar.. ade gk kadang nk mkn pape...tpi klo aku g bazar aku bukan ler jenis yg sume aku nengok aku nk beli... heheheee... aku da le jenis xley mkn bnyk2 sure muntah balik... hehee so klo rase nk g bazar... aku ngn adi akan beli main food & adi beli kuih pape... sb dier suke mkn kueh.. tpi aku xreti buat kuehhh... hahahaaa...

plg ktrg tggu time buke kt umah mak la... haaaaa klo buke pose kt umah mak.. ko jgn ckp le kan.. penohhh laok ats meje mkn tu.. hahahaa sbnrnye nk tggu penoh laok ats meja mkn umah mak aku tu... xyah lerrr nk tggu bulan pose... hari2 mmg gituuu... mak aku nie jenis suke masak laok berjenis-jenis... dier xreti 1 laok jee... hahahhaa anak ramai kot.. tekak memasing slera lelain... sb tu ler mak aku mask bnyk jenis.... bgi kwn2 aku yg da biase dtg mkn kt umh mak aku sure da paham... tpi yg xpnh dating umah mak... tetibe time nk mkn tgk laok bnyk jenis gitu kengkadang dorg serba salah... ingt mak aku masak bnyk2 gitu sb ade tetamu nk dtg.... hehehee.. padahal mmg hehari gitu... klo ekotkan... ktrg adik bradik bukan ler pemakan sgttt pon.. hheheeee... tpi xde la bazir pon... sb xde la bnyk sgt mak masak... kadang ade jugak laok semalam so arini mak masak 1/2 laok je kasik tambah2... gituuu :D

tpi aku da biase dok jaoh dr mak kan..dok hostel ler.. dok umah sewa ler... aku biase le jgk mkn Nasik laok 1jenis jee.. (yerke??) hahaahaa...  ms memule pelik gk kadang.. erkkk...1laok je ke? aku nk mkn perrr nie weiii... hehehee tpi lelame biase da... tpi ktrg adik bradek klo makn sure nk telo goreng... hahaha.. umah mak aku tu telo 5papan sebulan pon xcukop kengkadang... hahaha.. jgn ko xcaya! xmaen le beli 10bji... 5papan trosss.. hahaaahaa skng da kawen.. aku pon masak laok 1/2jenis jeee... maleh aku nk masak bnyk2 menattt... hehehee lgipon aku ngn adi je kan.. esok2 ank aku da 4 aku msk le 6jenis laok..sorg 1 katanyer... hihihiiii

adi nih laok peberet dier ayam/daging blackpaper... pastu ayam msk lemak cili api (kne pedas btol)... pastu sambal tumis.. xkire la udang ke.. ikan bilis ker... heheee senang ler.. xsusah aku nk msk... dier xsuke mkn ikan... klo ikan yg dier mkn pon ikan tenggiri... msk sambal..... ng ikan pari asam pedas.....  aku ni lak xbape suke ikan tenggiri...sb bgi aku tebal noo isi nye... hehheee aku lgi suke ikan parang ke.. ikan pari aku suke gk.. mask asam pedas lak.. pergghh... eben bnyk tulang parang tu.. sedap hoiiii.... ikan kembong goreng garing2 ke... hehehe tpi hakikatnyer ktrg mmg xbape suke mkn ikan... huhuu :D

ehhh... kemaen lgi aku citer psl makan.. tajok psal bulan pose sebenarnye... tpi aku mmg xsabo bln pose nie.. bulan yg penuh rahmat & berkatnya... moga sama-sama kita menghayati & mengambil kesempatan dlm keberkatan Ramadhan kali ini... agar lebih bermakna dalam kehidupan sementara kita didunia ini & bekalan untuk diri kita sendiri di akhirat kelak....

& yg pastinya... Ramadhan kali ini lebih bermakna buat aku & adi... Alhamdulillah atas kurniaan rezeki Mu kpd kami Ya Rabb.... syukur kami hanya padaMu.... :D

No comments: