Friday, June 14, 2013

saje nak ceriteerrrrr...hihiii

cerita 1.....
aritu ude, along, adam & echa dtg umah aku... dtg sb nk amek camera sb ude ngn adam nk g Cameron lgii hoiii.. ekot trip kilang ude pulak... hehehee.. ms dorg smpi tu aku tgh grg aym nk mskkn ayam smbl utk ude bwk bekal..mak kta ude sempat msk nasik impit je... xsmpt wat laok lgi... so aku kesian kan.tu aku masakkn.. hehehee ms tu along baring smbil tgk tibi & echa dok atas pewot along... pastu aku dengar along sembang ngn echa...

along : echaa...cbe tgk dlm akuarium lola tu ade ikan...
echa : (die wat xtauuu jeee)
along : cha..tgk le ade ikan ape dlm tu
echa : ikan masiiinnn! (dgn konpidennye echa jwb)

wahahahhaa...aku tgh masak tu gelak gler2 wei...bapak kelakooo..sian anak maizon..kenal ikan masin je kott.. hahaha....


cerita 2....
smlm aku nengok tibi 'TLC - besh in d world' hehehee..citer makan2 ler... ms tu mamat pengacara tu g mkn area Melaka... aku ngn adi senyappp je tgk tibi ms tu.... kemaen sedappp lgi aku nengok dier mkn asam pedas Hajjah Mona kt Melaka tu.. hehhee pastu mamat tu pegi kedai jual mille crepe plak kt Melaka tu... Nadeje Patisserie CafĂ© name kedai tu... masa mamat tu makan.. mamat tu ckp...tempat nie perfect utk pegi ngn gelpren...

tetibe adi bersuara dgn nada frust : alahhh yanggg... sesuai bawak gelpren jeee....bini xsesuaiiiii....

wakakkakaa... tergelak aku ms tu... saket lak atie aku... hahahaaa.. siot ko b.... brani ko nk bwk gelpren jeee... abes aku cmnerrrr??? hahahaaa....


cerita 3....
yg nie plak mak aku citer balik kt aku.... ms adam balik dr tadika... ude kata adam da pandai nyanyi lagu anak kambeng...

mak : adam nyanyilah lagu anak kambeng.. mak nk dengoo...
adam (dgn penoh perasaan) : anak kambeng sayang... yang bajunye kaler konengg...

wakakkaaa..tros mak aku gelak... die bukan sebut kuning ye... tpi 'ko-neng'... wakakkaa...jawa glerr... hahahaa


cerita 4....
citer psl adam lgi... yg nie ude lak citer kt aku... kan skng nie umah aku tgh renovate... abah tuko atap zink kt umah & tambah dapo sket... so ade la org dtg bertukang kt umah tu... ms tu thgari..then org tu g balik rehat jap...

adam : abah.... orang yang 'berukang' dekat 'berakang' tu da balik ke?
abah : haah... orang yg 'berukang' dekat 'berakang' tu da balik da.... jap lgi die dtg lgi...(abah aku ckp smbil gelak & ejek2 adam...hahaa)
adam : (tros blah sb saket atie abah aku ejek die)

wakakakaka... pelat hoi anak maizonnn... berukang = bertukang.... berakang = belakang... wakakakkaa org btolkan xmo terima lak tu..die rs die betol... hhahahaa

No comments: