Wednesday, November 28, 2012

Syurga tempat si kecil itu.....

28 November 2012/21:15pm

mlm tdi.. ms aku bru je ambil nasi nk mkn mlm... dpt msg dr hida bgtau anak kwn ktrg dah meninggal... hida tnya kalau2 aku tau psl tu... hida pn sedih sgt2.... aku serius xtau... trus aku xjadi makan.. tolak nasi ke tepi.. aku bkk fb n tgk wall dia.. memule org wish tahniah sb dah bersalin.. then org wish takziah pulak... meremang roma aku.. aku sedih sgt2 ms tu... lepas tu dpt call dr fida pulak tanye kenapa ng anak kwn ktrg tu... fida pon sedih jgk.. perasaan fida & hida yg tgh mengandung tu mesti lgi memahami perasaan ibu yg kehilangan anak tu... berhenti selera aku nk mkn masa tu... aku terus call mas tnya psl kawan ktrg sb aku tgk mas ade post takziah kt wall dia... mas kata dia pon tau dr wall husband kawan ktrg..sedihnya kami ms bercakap tu...

Ya Allah kau kuatkanlah & kau tabahkan lah hati mereka...
beri lah semangat mereka sebesar mana dugaan yg kau beri pada mereka...

to leen & nuar...
aku xterbayang ape yg ko tanggung tpi aku percaya ko redha krn ko yakin dengan Yang Maha Esa bahwa si kecil ko akan tunggu ko & suami di pintu syurga... InsyaAllah, besar dugaan utk korg.. besar juga rahmat & rezeki dariNya kerana janjiNya benar...
Takziah dari aku & adi...

tu la yg aku inbox pd leen... xterkata sebenarnya aku... aku hanya mendengar & melihat.. tpi mereka yg menanggungnya... sedihnya aku sampai xterbayang bagaimana sedihnya mereka... MasyaAllah...  hanya doa yang mampu aku beri pada mereka... moga Yang Maha Esa merahmati mereka sekeluarga... Amin

***

bila jadi mcm nie... bila hida & fida sms/call aku.. aku tau kami bukan berniat utk saje2 mengambil tahu.... tpi kami turut sama sedih....turut sama mahu bersama2 memahami perasaan leen... even ktrg bukanlah rapat sgt... aku paham ape yg bermain dlm fikiran hida/fida yg tgh pregnant ms tu...  sedih & takut bercampur baur... aku terus terbayangkan kwn2 aku yg tgh pregnan sekarang nie.... juju, fida, hida, mekNa, kak eida, diha..... dll

Ya Allah Ya Tuhan Kami....
permudahkanlah urusan kami.....
berilah peluang kpd kami utk mengandungkan zuriat kami...
berilah peluang kpd kami utk melahirkan zuriat kami...
berilah peluang kpd kami utk membesarkan zuriat kami...
berilah peluang kpd kami utk mendidik zuriat kami...
berilah kami zuriat yg sihat, sempurna yg baik akalnya...
berilah kesihatan yg baik kpd kami...
berilah keberkatan rezeki kpd kami...

agar dpt kami memperbaiki diri kami....
untuk menjadi hambaMu yang lebih baik..
utk menjadi hambaMu yg lebih bersyukur..
utk menjadi hambaMu yang lebih taat..
utk menjadi hambaMu yang tidak ingkar..
hanya padaMu kami memohon...

Ya Allah Ya Rabb....
perkenankanlah doa-doa kami...
Amin

3 comments:

Zila Zainal said...

alfatihah..

~aweygccomel~ said...

tumpang sedih! Al-fatihah~

Anonymous said...

:-(